Felanitx / Portocolom
A Jazz de Mar Portocolom 2016, el millor jazz al mollet d'en Pereió
El divendres dia 8 i el dissabte dia 9 de juliol la Regidoria de Festes de l’Ajuntament de Felanitx ha organitzat el festival de jazz “A Jazz de Mar”. Un festival de dos vespres que reuneix extraordinaris artistes del jazz com Marco Mezquida, Biel Ballester o Eva Fernández.
El divendres dia 8 actuaran els Hard Bop Drivers i el quartet liderat per Eva Fernández col∙laborant amb Josep Munar, Salvador Font i Llorenç Barceló. El dissabte dia 9 actuaran Marco Mezquida trio i Biel Ballester trio.
Els concerts tindran lloc a l’emblemàtic mollet d'en Pereió de Portocolom (Carrer de la Mar) Els concerts començen a les 22:00 hores. L’entrada és gratuïta i hi haurà servei de menjar i beure amb food trucks.
Hard Bop Drivers és una banda mallorquina que rendeix tribut al jazz dels anys 50, recreant alguns dels temes clàssics d’aquest estil. El formen Jose Luis García, bateria, Pep Garau, trompeta; Miquel Angel Rigo, saxo; Gori Matas, piano, i Pablo Di Salvo al baix.
Eva Fernández, saxofonista i cantant, s’ha convertit en una de les joves promeses del jazz. Acumula una llarga experiència en pocs anys, actuant al costat de grans figures com Perico Sambeat, Dick Oatts, Ken Peplowski, Ignasi Terraza, Bobby Gordon, Jesse Davis, Terell Stafford, Wycliffe Gordon, Josep M. Farràs, Scott Robinson, Josep Traver, Matthew Simon, Llibert Fortuny, Carles Benavent o Jordi Bonell. Ha participat en projectes com Andrea Motis & Joan Chamorro Group.
Marco Mezquida neix a Menora el 1987, comença els seus estudis musicals a Maó als 7 anys i fins a 2005 es forma a l’illa en piano clàssic, modern i orgue. Obté la llicenciatura de piano jazz a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) l’any 2009, especialitzant-¬se en jazz, improvisació, música clàssica i contemporània.
Als 28 anys Mezquida s’ha convertit en un dels músics més valorats i sol∙licitats del panorama jazzístic i les músiques improvisades a Espanya, com demostra la seva intensa i versàtil activitat concertística i creativa al costat dels millors músics del país. Elogiat per la seva versatilitat i una potent i magnètica personalitat musical, és un dels artistes més complets i expressius del moment.
Ha enregistrat més de 40 discs en diferents formacions (2 quartet, dos trios, quatre duets) i ha enregistrat dos discos de piano sol amb composicions pròpies, improvisacions i versions de cançons populars. Ha actuat en nombrosos Festivals Internacionals de Jazz en més de 25 països i en 4 continents i és un habitual del Jamboree de Barcelona, on ha realitzat ja més de 100 concerts dobles. A més, Mezquida realitza habitualment discs i concerts a piano sol per tot el país i per Europa, un format amb el qual ha seduït de manera especial públic i crítica.
Per la seva trajectòria ha rebut diversos premis i reconeixements: Premis Altaveu 2015, ha estat 4 anys consecutius premiat Músic de l’Any, 2011, 2012, 2013 i 2015 per l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya (finalista en els darrers 5). Premi Enderrock de la crítica 2013 a millor disc de jazz pel seu disc My Friend Marko. Altres premis guanyats en diversos certamens com el Jazz Palma 2009, millor solista a Jazz Almeria 2014 i de composició i interpretació de música clàssica.
Forma part de més de 20 projectes de renom, liderant, entre d’altres, el Marco Mezquida trío i ha gravat diversos programes de música per a la televisió catalana i la coreana. Participa habitualment amb figures com Giulia Valle Group, Marc Miralta, Raynald Colom, Julián Sánchez, Marcel∙lí Bayer, Celeste Alias o Pablo Selnik.
Biel Ballester va estudiar el títol superior de guitarra a l'Escola Luthier de Barcelona, anant a classes durant dos anys amb el professor i concertista Àlex Garrobé i quatre anys amb el professor Fernando Rodríguez. Ha participat en nombrosos cursos de formació instrumental impartits per José Tomás, David Russell, Aniello Desiderio, Marc Socias, Hopckinson Smith i Jordi Savall entre d'altres.
La seva passió autodidacta per l'anomenat Gypsy Jazz l'ha portat a realitzar nombrosos concerts per Europa, EUA i Espanya, sent convidat a tocar també amb algunes de les formacions més prestigioses i guitarristes d'aquest estil com són: Rosenberg Trio, Stephane Wrembel Trio, Hot Club de Norvege, Gustav Lundgren, Andreas Oberg, Tim Kliphuis, Joscho Stephan, Robin Nolan Trio, Costel Nitescu i David Reinhardt entre d'altres. Alguns dels seus enregistraments han estat triats per a representar el millor del Gypsy Jazz internacional actual en recopilatoris editats per la companyia Hot Club Records de Noruega i Wagram Music a França posant a en Biel al costat de les grans figures internacionals.
Ha enregistrat dos CD per al segell discogràfic americà Refined Records ("Echoes from Mallorca" i "Bistro de Barcelona"), dos per al Regne Unit per a Le Q Records ("Live in London") i finalment dos amb Hot Club Records a Noruega , un al costat del seu fundador, el guitarrista noruec Jon Larsen ("Short Stories from Catalonia") i un altre amb la seva banda el Biel Ballester Trio (“Avanti!”). Al 2016 ha presentat un doble album (“Melodium
Melodynamic”) CD/DVD amb el guitarrista Stochelo Rosenberg.
Woody Allen va escollir dues composicions seves per a la BSO de la seva pel.lícula "Vicky Cristina Barcelona" i va tocar amb Biel el dia de l'estrena a Barcelona exclamant: "això és el més proper que hauré estat mai d'haver tocat amb Django Reinhardt!".
El divendres dia 8 actuaran els Hard Bop Drivers i el quartet liderat per Eva Fernández col∙laborant amb Josep Munar, Salvador Font i Llorenç Barceló. El dissabte dia 9 actuaran Marco Mezquida trio i Biel Ballester trio.
Els concerts tindran lloc a l’emblemàtic mollet d'en Pereió de Portocolom (Carrer de la Mar) Els concerts començen a les 22:00 hores. L’entrada és gratuïta i hi haurà servei de menjar i beure amb food trucks.
Hard Bop Drivers és una banda mallorquina que rendeix tribut al jazz dels anys 50, recreant alguns dels temes clàssics d’aquest estil. El formen Jose Luis García, bateria, Pep Garau, trompeta; Miquel Angel Rigo, saxo; Gori Matas, piano, i Pablo Di Salvo al baix.
Eva Fernández, saxofonista i cantant, s’ha convertit en una de les joves promeses del jazz. Acumula una llarga experiència en pocs anys, actuant al costat de grans figures com Perico Sambeat, Dick Oatts, Ken Peplowski, Ignasi Terraza, Bobby Gordon, Jesse Davis, Terell Stafford, Wycliffe Gordon, Josep M. Farràs, Scott Robinson, Josep Traver, Matthew Simon, Llibert Fortuny, Carles Benavent o Jordi Bonell. Ha participat en projectes com Andrea Motis & Joan Chamorro Group.
Marco Mezquida neix a Menora el 1987, comença els seus estudis musicals a Maó als 7 anys i fins a 2005 es forma a l’illa en piano clàssic, modern i orgue. Obté la llicenciatura de piano jazz a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) l’any 2009, especialitzant-¬se en jazz, improvisació, música clàssica i contemporània.
Als 28 anys Mezquida s’ha convertit en un dels músics més valorats i sol∙licitats del panorama jazzístic i les músiques improvisades a Espanya, com demostra la seva intensa i versàtil activitat concertística i creativa al costat dels millors músics del país. Elogiat per la seva versatilitat i una potent i magnètica personalitat musical, és un dels artistes més complets i expressius del moment.
Ha enregistrat més de 40 discs en diferents formacions (2 quartet, dos trios, quatre duets) i ha enregistrat dos discos de piano sol amb composicions pròpies, improvisacions i versions de cançons populars. Ha actuat en nombrosos Festivals Internacionals de Jazz en més de 25 països i en 4 continents i és un habitual del Jamboree de Barcelona, on ha realitzat ja més de 100 concerts dobles. A més, Mezquida realitza habitualment discs i concerts a piano sol per tot el país i per Europa, un format amb el qual ha seduït de manera especial públic i crítica.
Per la seva trajectòria ha rebut diversos premis i reconeixements: Premis Altaveu 2015, ha estat 4 anys consecutius premiat Músic de l’Any, 2011, 2012, 2013 i 2015 per l’Associació de Músics de Jazz i Música Moderna de Catalunya (finalista en els darrers 5). Premi Enderrock de la crítica 2013 a millor disc de jazz pel seu disc My Friend Marko. Altres premis guanyats en diversos certamens com el Jazz Palma 2009, millor solista a Jazz Almeria 2014 i de composició i interpretació de música clàssica.
Forma part de més de 20 projectes de renom, liderant, entre d’altres, el Marco Mezquida trío i ha gravat diversos programes de música per a la televisió catalana i la coreana. Participa habitualment amb figures com Giulia Valle Group, Marc Miralta, Raynald Colom, Julián Sánchez, Marcel∙lí Bayer, Celeste Alias o Pablo Selnik.
Biel Ballester va estudiar el títol superior de guitarra a l'Escola Luthier de Barcelona, anant a classes durant dos anys amb el professor i concertista Àlex Garrobé i quatre anys amb el professor Fernando Rodríguez. Ha participat en nombrosos cursos de formació instrumental impartits per José Tomás, David Russell, Aniello Desiderio, Marc Socias, Hopckinson Smith i Jordi Savall entre d'altres.
La seva passió autodidacta per l'anomenat Gypsy Jazz l'ha portat a realitzar nombrosos concerts per Europa, EUA i Espanya, sent convidat a tocar també amb algunes de les formacions més prestigioses i guitarristes d'aquest estil com són: Rosenberg Trio, Stephane Wrembel Trio, Hot Club de Norvege, Gustav Lundgren, Andreas Oberg, Tim Kliphuis, Joscho Stephan, Robin Nolan Trio, Costel Nitescu i David Reinhardt entre d'altres. Alguns dels seus enregistraments han estat triats per a representar el millor del Gypsy Jazz internacional actual en recopilatoris editats per la companyia Hot Club Records de Noruega i Wagram Music a França posant a en Biel al costat de les grans figures internacionals.
Ha enregistrat dos CD per al segell discogràfic americà Refined Records ("Echoes from Mallorca" i "Bistro de Barcelona"), dos per al Regne Unit per a Le Q Records ("Live in London") i finalment dos amb Hot Club Records a Noruega , un al costat del seu fundador, el guitarrista noruec Jon Larsen ("Short Stories from Catalonia") i un altre amb la seva banda el Biel Ballester Trio (“Avanti!”). Al 2016 ha presentat un doble album (“Melodium
Melodynamic”) CD/DVD amb el guitarrista Stochelo Rosenberg.
Woody Allen va escollir dues composicions seves per a la BSO de la seva pel.lícula "Vicky Cristina Barcelona" i va tocar amb Biel el dia de l'estrena a Barcelona exclamant: "això és el més proper que hauré estat mai d'haver tocat amb Django Reinhardt!".










Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.68